Retailnörden som ska ta Systembolaget in i framtiden: ”Vi låter kunden utveckla vår service”
Systembolaget är inne i en förändringsresa där mer tryck läggs på både samhällsansvar och ökad digitalisering för att möta ändrade kundbeteenden. ”Det är fortfarande en bit kvar innan vår digitala service är lika bra som den fysiska”, säger vd Ann Carlsson Meyer. Här talar hon ut om:
✓ Balansgången mellan samhällsansvaret och köpupplevelsen.
✓ Den känsliga frågan om gårdsförsäljning.
✓ Vad som händer med försäljningen i sämre tider.
✓ Varför 100 anställda har tvingats lämna huvudkontoret.
✓ Att få ihop karriär och fritid.
Mikael Sydner
Ann Carlsson Meyer är en retailnörd. Precis som många kollegor leder hon en verksamhet med butiker och e-handel över i stort sett hela landet.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.