lördag10 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Retailnörden som ska ta Systembolaget in i framtiden: ”Vi låter kunden utveckla vår service”

Systembolaget är inne i en förändringsresa där mer tryck läggs på både samhällsansvar och ökad digitalisering för att möta ändrade kundbeteenden. ”Det är fortfarande en bit kvar innan vår digitala service är lika bra som den fysiska”, säger vd Ann Carlsson Meyer. Här talar hon ut om:
✓ Balansgången mellan samhällsansvaret och köpupplevelsen.
✓ Den känsliga frågan om gårdsförsäljning.
✓ Vad som händer med försäljningen i sämre tider.
✓ Varför 100 anställda har tvingats lämna huvudkontoret.
✓ Att få ihop karriär och fritid.

Publicerad: 10 maj 2023, 12:15

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se

Ann Carlsson Meyer är en retailnörd. Precis som många kollegor leder hon en verksamhet med butiker och e-handel över i stort sett hela landet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsAnn Carlsson MeyerDigitalisering

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev