Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Stina Klaesson är vd för Åhléns Outlet – som vände till vinst 2021.

Foto: Daniel Norman och Åhléns

Outletdrottningen gör om resan – med nytt varumärke: ”Lätt att tro att jag har en passion för lågpris”

Hon var med och byggde upp Stadium Outlet. När Åhléns ville göra samma resa handplockades Stina Klaesson för att leda satsningen. På fyra år har det blivit över tio varuhus. Trots en kraftig expansion är bolaget i dag lönsamt.
Här berättar Åhléns Outlets vd mer om:
✓ Den framgångsrika resan – efter röriga starten: ”Det var kaos.”
✓ Utmaningen som fick henne att hoppa på tåget.
✓ Expansionsplanerna – och faktorn som avgör om det blir 30 eller 80 varuhus.
✓ Planerna på att starta e-handel.
✓ Förhållandet till storastyster Åhléns.
✓ Stora utmaningarna i en orolig omvärld: ”Jag gillar när det är svårt och det är det just nu.”

Publicerad: 16 maj 2022, 08:17

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Jag hör hennes skratt på håll redan innan jag ser henne. Hon smågnabbas lite med några kollegor som hon stöter på längs vägen.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Åhléns OutletÅhlénsStadiumMarket Insights

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev