”Jag är generellt sett inte orolig som person. Det är olika utmaningar varje dag i en så här stor organisation”, säger Nina Jönsson.
Foto: Rebecka Rynefelt
Nina Jönssons raka besked – om Icas kris: ”Vi analyserar allt som vi spenderar pengar på”
Under Nina Jönssons ledning ska Ica Gruppen komma med starkare vardagsnära erbjudanden till kunderna. Samtidigt är det bråttom att vända den negativa utvecklingen i koncernens största bolag. I sin första längre intervju med Market berättar den nytillträdda vd:n om:
✓ Kluriga tajmingen för jobberbjudandet: ”Man hade inte hela bilden.”
✓ Tappet till konkurrenterna: ”Det är klart vi frågar oss: Är det här rätt.”
✓ Haltande e-handelssatsningen: ”Finns ju kunder där ute.”
Monika Nilsson Lysell
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.