Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Mio närmar sig försäljningsmålet – här är siffrorna som visar 60-åringens tillväxtresa

Möbeljätten Mio firar 60 år i år. ”Det blir ett bra tillfälle att påminna oss om historien, men också att använda historien in i framtiden för att bli ännu bättre och starkare framöver”, säger vd Björn Lindblad.
Här kan du läsa om:
✓ Mios historia – från inköpsorganisation till franchisekedja.
✓ Beslutet som blev starten för bolagets tillväxtresa.
✓ Försäljning år för år – för de egenägda butikerna och franchisetagarna.
✓ Butikernas rörelseresultat i dag och för tio år sedan.
✓ Hur Mio ska fortsätta växa framöver: ”Vi kommer kunna ta större beslut och göra större satsningar”

Publicerad: 30 mars 2022, 07:35

Julia Forsberg

Reporter

julia.forsberg@bonniernews.se

Mios historia började 1962 när två inköpsföreningar slogs ihop till en frivillig fackhandelskedja under namnet Möbelhandelns Inköpsorganisation – Mio. På 2000-talet genomfördes en omstrukturering där bolaget införde gemensamt affärssystem, marknadsföring

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MioHeminredningMarket Insights

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev