Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

”Motonet är ingen liten start up som tänker testa marknaden. Vi är ett stort starkt bolag som ska hårdsatsa i Sverige” säger Johan Ljung, vd för Motonet Sverige.

Foto: Pressbild

Johan Ljungs kaxiga vision för Motonet – fler än 40 svenska varuhus: ”Ska hårdsatsa”

Med den 38-årige retailprofilen Johan Ljung vid rodret ska finska bjässen Motonet snart segla in på den svenska marknaden. Här berättar han om kedjans storslagna planer – och de nya utmaningarna:
✓ Danska Thansen som tränger sig före in i Sverige: ”Då får kunden avgöra.”
✓ Inflationstrycket kan höja notan för etableringen.
✓ Johan Ljungs vision om ett svenskt centrallager.
✓ Unika serviceerbjudandet som ska ge konkurrenterna en match.
✓ Kedjans annorlunda prisstrategi: ”Positivt för både kund och företag.”

Publicerad: 22 augusti 2022, 13:10

Monika Nilsson Lysell

Reporter

monika.nilsson@bonniernews.se

När Market når Johan Ljung är han i finska Esbo. De nästkommande dagarna ska han först resa till huvudkontoret i Vantaa, och sedan vidare till Torneå. Den första tiden på

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsVaruhus

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev