Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Niclas och Pernilla Nyrensten (infällda) har byggt upp en av Sveriges mest hajpade e-handlare: Revolution Race. Nu ska Paul Fischbein axla rollen som vd: ”När man bygger ett märke, har nöjda kunder och samtidigt tjänar 370 miljoner kronor – det är imponerande.”

”Jag känner ett stort ansvar att fortsätta bygga på den framgång de har skapat”

Pernilla Nyrensten överraskade alla när hon plötsligt lämnande vd-stolen på Revolution Race. Internt har dock detta varit odramatiskt, säger hennes efterträdare Paul Fischbein som nu ska fortsätta leda bolagets tillväxtresa i en turbulent tid. ”Det finns bolag som har det tuffare än oss”, säger han till Market. Här berättar han om:
✓ Vad som imponerar mest med Revolution Race.
✓ Hur det känns att fylla skorna efter en av grundarna.
✓ Varför bolaget har en bra position inför en annalkande lågkonjunktur.
✓ Utmaningar och vad som krävs för fortsatt tillväxt.
✓ Hur han ser på att öppna fysiska butiker.

Publicerad: 10 oktober 2022, 08:47

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

LÄS OCKSÅ: Paul Fischbein slår tillbaka efter Nyrenstens avhopp: ”Kunderna köper inte byxor utifrån vem som är vd” 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsRevolution RaceE-handel

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev