Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Black Friday och Black Week står för dörren och markerar starten för julhandeln. Market har träffat Jonas Arnberg för en stor intervju om den heta shoppinghögtiden. Dessutom spanar detaljhandelsprofilen in i 2023 och berättar bland annat vilka som är vinnarna i branschen.

Foto: Thomas Ohlén

HUI-legendarens mörka prognos: Ladda för en sista köpfest – sen slår krisen till på allvar

Black Friday fyller tio år i Sverige och nu levererar handelsprofilen Jonas Arnberg sin dom på shoppingdagen, konsumtionen och konjunkturen i en exklusiv intervju.
Läs också om:
✓ Så går det för Black Friday och julhandeln i år.
✓ Bistra starten på 2023: ”De går i ide.”
✓ Givna vinnarna i detaljhandeln när krisen slår mot hushållen.
✓ E-handelns påverkan på klimatet: ”En mer hållbar affärsmodell.”
✓ Oväntade avhoppet från HUI och nya livet som rådgivare, styrelseproffs – och poddare.

Publicerad: 21 november 2022, 12:17

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Black Friday var i många år USA:s största shopping- och readag men 2013 introducerades fenomenet även i Sverige när flera kedjor och renodlade e-handlare uppmärksammade ”svarta fredagen” med specialerbjudanden.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsBlack FridayLågprisE-handel

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev