Med en lång karriär inom e-handel fick Gulfem Toygar 2019 uppdraget att lansera Amazon i Sverige.
Foto: Rebecka Rynefelt
Gulfem Toygar om mörker, udda svenska kunder och lågkonjunkturen: ”Kommer vara tuff”
Gulfem Toygar vill inte kännas vid att Amazons Sverigeetablering skulle vara misslyckad – tvärt om går den helt enligt plan. I en stor intervju med Market berättar hon varför. Läs också om:
✓ Benhårda fokuset – trots lågkonjunktur: ”Kommer inte att ändra något.”
✓ Två faktorer som gör svenska marknaden unik: ”Måste ha något att göra med livsstilen.”
✓ Nya översättningsmissen – var är isdubbarna?
✓ Varför hon inte kommenterar varselvågen inom Amazon.
✓ Det jobbigaste med att bo i Sverige: ”För mig är det jättekonstigt.”
Annika Wilhelmson
Amazons Sverigechef Gulfem Toygar börjar intervjun med att visa fotografen sina bilder. Det är ett av hennes stora intressen och hon berättar att hon brukar promenera runt i Stockholm och
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.