lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Med en lång karriär inom e-handel fick Gulfem Toygar 2019 uppdraget att lansera Amazon i Sverige.

Foto: Rebecka Rynefelt

Gulfem Toygar om mörker, udda svenska kunder och lågkonjunkturen: ”Kommer vara tuff”

Gulfem Toygar vill inte kännas vid att Amazons Sverigeetablering skulle vara misslyckad – tvärt om går den helt enligt plan. I en stor intervju med Market berättar hon varför. Läs också om:
✓ Benhårda fokuset – trots lågkonjunktur: ”Kommer inte att ändra något.”
✓ Två faktorer som gör svenska marknaden unik: ”Måste ha något att göra med livsstilen.”
✓ Nya översättningsmissen – var är isdubbarna?
✓ Varför hon inte kommenterar varselvågen inom Amazon.
✓ Det jobbigaste med att bo i Sverige: ”För mig är det jättekonstigt.”

Publicerad: 1 februari 2023, 13:01

Annika Wilhelmson

annika.wilhelmson@bonniernews.se

Amazons Sverigechef Gulfem Toygar börjar intervjun med att visa fotografen sina bilder. Det är ett av hennes stora intressen och hon berättar att hon brukar promenera runt i Stockholm och

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsAmazonE-handel

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev