Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Freddy Sobin berättar om hur Kicks har tagit sig från att vara en traditionell butikskedja till att bli en modern omniaktör.

Freddy Sobin om hårda arbetet bakom omnikanalresan: ”Det finns ingen silverbullet”

2010 lanserade Kicks e-handel och därmed påbörjades bolagets resa från en fysisk kedja till en omniaktör. 2021 rusar e-handelsförsäljningen och företaget prisas för sitt omnikanalarbete. Här berättar vd Freddy Sobin om:
✓ Investeringarna och projekten bakom omnikanalstrategin.
✓ Den snabba e-handelstillväxten.
✓ Den digitala lösningen som direkt ger effekt i butik.
✓ Kundklubbens viktiga roll.
✓ Nästa steg i omniarbetet.

Publicerad: 30 september 2021, 07:40

Julia Forsberg

Reporter

julia.forsberg@bonniernews.se

Kicks lanserade sin e-handel för elva år sedan och fem år senare stod e-handelsförsäljningen för omkring fem procent av den totala omsättningen. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

KicksOmnikanalkundrelation

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev