Johan Henriksson och Åsa Sundell.
Foto: Stefan Westrin
Framgångsrika Fico vägrar fast fashion: ”Det måste kännas bra i själen”
Det finns fortfarande klädbutiker utanför storstäderna som inte är delar av kedjor. En av dem är Fico i Gävle, en modebutik som nått framgångar genom kompromisslös attityd, digital närvaro och ett extra intäktsben i form av en agentur. När de återlanserade sin nätbutik förra året upptäckte de att de började sälja mer i den fysiska butiken också. ”Kunderna som kommer in nu vet ofta vad de är ute efter, för de har redan sett vad vi har på nätet”, säger Åsa Sundell, som varit med och drivit butiken i 18 år.
Stefan Westrin
”2023 står vi fortfarande i den här butiken och säljer kläder” konstaterar Åsa Sundell och Johan Henriksson och tittar på varandra, liksom förvånat, och börjar nästan skratta. Det var aldrig
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.