fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Eko Stormarknad och vd Ted Berggren har en tydlig tillväxtplan.

Foto: Pressbild

Doldisen som bygger ett lågprisimperium: ”Vi är orädda och snabbfotade”

Eko Stormarknad har växt snabbt de senaste åren. Och vd Ted Berggren är redo att drämma till med storsläggan: Antalet butiker och omsättningen ska dubblas – i en första fas. Market fick ett snack med Ted Berggren om handelns kanske största doldiskedja. Läs om:
✓ Vad Eko egentligen står för.
✓ Den främsta utmaningen med att fortsätta växa.
✓ Varför Ted Berggren väljer bort e-handel.
✓ Saknaden av konkurrenter (jo, faktiskt).
✓ Det maffiga slutmålet.
✓ Oväntade januari-knallen: ”Vi blev lite tagna på sängen.”

Publicerad: 13 februari 2023, 13:22

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se

En omsättning på 1,4 miljarder kronor. Det är ungefär i nivå med varumärken som Nelly, Komplett eller Revolution Race.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsTed BerggrenLågpris

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev