Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Bröderna som klickar med klockor – så gick de från garageföretag till e-handel i 110 länder

Publicerad: 14 februari 2022, 09:24

Mikael, Andreas och Johan Christensson är bröderna bakom Waldor & Co.

Foto: Waldor & Co

Bröderna Mikael, Andreas och Johan Christensson säljer klockor till kunder i 110 länder – med hög tillväxt och mycket god lönsamhet. Här berättar de om:
✓ Hur allt startade – i föräldrarnas garage.
✓ Resan till att bli en global e-handlare.
✓ De höga målen: ”Vi har en enorm potential att växa vidare och på sikt bygga ett miljardbolag.”
✓ Viktiga vägvalet – att slopa återförsäljare och bara sälja direkt till kund.
✓ Brödernas tips för att bygga ett starkt varumärke online.

Ämnen i artikeln:

E-handelAccessoarerVarumärken

Isidor Beslic

isidor.beslic@bonniernews.se


Allt började i ett garage i västsvenska Kungsbacka. Året är 2009 och bröderna Johan och Andreas Christensson driver sitt första företag, Dope, på hemmaplan i sina föräldrars bilstall. Företaget –

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev