Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Chefsintervju

Gustav Hasselgren, vd på Apohem.

Foto: Andreas Heneborn

Apoteksutmanaren är trött på snacket om pris och snabba leveranser: ”Vi är lite annorlunda”

Hygienfaktorer som sortiment, pris och snabba leveranser kommer inte att räcka för att konkurrera på apoteksmarknaden i framtiden. Det menar Gustav Hasselgren, vd för Apohem: ”För att ta en tydlig position måste man vara lite annorlunda.”
I en intervju med Market berättar han om:
✓ Erbjudandet som ska göra Apohem unikt i den hårda konkurrensen.
✓ Extrema försäljningstillväxten.
✓ Värvningen som ska lyfta varumärket till nästa nivå.
✓ Hur samarbetet med Axfood ger större muskler.

Publicerad: 11 oktober 2021, 08:08

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Apohem gick som en raket under pandemin. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ApohemAxfood

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev