Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Uppdraget till nya logistikchefen: Gör Åhléns till en fullskalig opti-spelare

Publicerad: 23 september 2021, 12:05

Sema Söderhäll, ny logistikchef hos Åhléns.

Foto: Jonas Borg

Åhléns vill bli en fullskalig optikanal-spelare. Sema Söderhäll ska leda arbetet som ska ta kedjan dit. ”Hon blir en nyckelspelare”, säger vd Annica Hagen.


Ämnen i artikeln:

Åhléns

Sema Söderhäll blir ny logistikchef hos Åhléns. 

– Hon blir en nyckelspelare i vår transformationsresa till en fullskalig och kundfokuserad opti-spelare som i rätt tid och på rätt plats ska leverera relevanta produkter inom mode, hem och skönhet till våra kunder. Med sin gedigna erfarenhet av kund- och datadrivet arbetssätt, logistiska lösningar och etableringsprocesser blir det en fantastisk match för oss, säger Annica Hagen i en kommentar. 

Närmast kommer Sema Söderhäll från Sportamore där bland annat haft ansvar för satsningen på ett högautomatiserat lager och arbetet med att framtidssäkra den logistiklösningen. 

Tidigare har hon arbetat inom Apoteket och H&M med e-handelsexpansion och logistiklösningar. 

Åhléns ställer om för att bli en fullskalig optikanal-spelare, där de ska vara relevanta för kunden alla kanaler. 

Där är kedjans satsning på ett automatiserat lager i Rosersberg utanför Stockholm en viktig del. 

Tanken är att Sema Söderhäll ska leda arbetet med att utveckla Åhléns framtida kundfokuserade logistiklösning. 

– Det är fantastiskt roligt att bli en del av Åhléns och att få kliva ombord i en så spännande och framåtlutad utvecklingsfas som företaget befinner sig i. Jag ser nu fram emot att tillsammans med teamet utveckla vår framtida supply chain, och med avstamp i kundernas behov sätta Åhléns på kartan som marknadens mest attraktiva kundupplevelse, säger Sema Söderhäll. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Åhléns

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev