Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Träningsvarumärket spänner musklerna – med enbart kvinnor i toppen

Publicerad: 1 mars 2022, 12:24

Strongers ledningsgrupp, som bara består av kvinnor.

Snabbväxaren Stronger som säljer träningskläder för kvinnor på nätet vill bli starkare. Nu rekryteras sex toppchefer, samtliga kvinnor.


LÄS MER: Lista: Störst, bäst och snabbast – här är e-handelns tillväxtraketer

E-handlaren Stronger växer så det knakar. Sedan starten 2013 har det svenska varumärket inom activewear expanderat till 100 marknader och omsatte 308 miljoner kronor 2020.

Nu förstärker bolaget ledningsgruppen med sex nya toppchefer som plockats från bolag som Åhléns, Daniel Wellington och Sandqvist. 

Ny marknadschef blir Tove Virding, tidigare marknad- och kommunikationschef på Rapunzel of Sweden. Ny finanschef blir Emily Ringström, tidigare CFO på Sandqvist. Xiaojie Sally Shen blir teknikchef. Hon kommer närmast från en liknande roll på Qliro. Maria Gaarder blir chef för supply chain och kommer närmast från Daniel Wellington.

Maria Uggelberg blir sortimentschef medan Sofia Romero tar över som HR-chef.

– Stronger växer som varumärke runt om i världen och vi måste ha de bästa talangerna på plats för att stötta i och accelerera vår tillväxtresa, och det har jag identifierat i vår nya ledningsgrupp, säger vd Annica Rantala.

Stronger ägs av grundarna Henrik Grundén, Joel Almqvist och Juri Gendelman tillsammans med Polaris och behandlar cirka 50 000 orders varje månad.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev