Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Snabbväxande Racqet tar höjd för global expansion – rekryterar PR-chef

Publicerad: 3 juni 2022, 06:31

Apollonia San Contreras blir PR-chef för padelaktören Racqet.

Padelaktören Racqet är redo att ta steget ut på den globala arenan och förstärker organisationen med Apollonia San Contreras som PR-chef. ” Vi stundar inför en spännande utväxling av varumärket”, säger Magnus Månsson, vd för Thevea Brands Group som driver Racqet.

Ämnen i artikeln:

ExpansionButikE-handel

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se


På mindre än ett år har Racqet nått en omsättning på strax över tio miljoner kronor, öppnat två butiker, lanserat e-handel och öppnat ett padel-center.

Nu ska man få i gång ett större surr krig varumärket, och därför är Apollonia San Contreras ombord. 

– Allt har gått i enorm hastighet där vi gått från idé till lansering av ett nytt padelvarumärke på knappt ett år. Våra satsningar fortsätter med att förstärka teamet ytterligare med Apollonia. Vi stundar inför en spännande utväxling av varumärket och är redo för att ta det stora klivet ut på den globala arenan, säger Magnus Månsson i en kommentar.

Apollonia San Contreras har bland annat varit marknadschef hos Cdon och listats av Resumé som en av ”100 talanger under 30”. 

– Jag är väldigt stolt över att få vara med på Racqets globala resa. Jag lockades av varumärkets potential och möjlighet att ta en stark position i den snabbväxande sporten som padeln är. Att dessutom få jobba med en sport som engagerar så mycket samt möjliggör möten mellan människor oavsett kön, ålder och bakgrund gör det ännu mer spännande, säger hon.

LÄS MER: Racqet svingar för fler butiker: ”Vi ska vara jätteaggressiva” 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev