Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Prisbelönte kreatören ska ta Lindex varumärke in i framtiden

Publicerad: 17 augusti 2021, 07:36

Lindex har värvat kreatören Martin Cedergren som global kreativ chef.

Foto: Pressbild

Lindex rekryterar den prisbelönta kreatörer Martin Cedergren. Uppgift: Ta varumärket in i framtiden.


– Martin Cedergren är en bra blandning av kreativitet, strategi och innovation. Världen utvecklas i allt snabbare takt och vi är mitt i en spännande resa på Lindex. Med sin erfarenhet och sitt mindset blir Martin ett riktigt starkt tillskott till Lindex-teamet, och jag ser fram emot att välkomna honom när vi nu skriver nästa kapitel för Lindex, Linda Olsson, global marknadschef för Lindex, i en kommentar. 

Martin Cedergren har lång erfarenhet av att arbeta med att utveckla globala varumärken och har arbetat på byråer i både Sverige och Nederländerna. 

Pepsi, Volvo, Adidas, Nike, Google och Ikea är några av dem han arbetat med. Flera av hans koncept har prisats med prestigefyllda utmärkelser. 

I rollen som global kreativ chef ska Martin Cedergren arbeta med att utveckla Lindex varumärke och göra det så slagkraftigt att det kan konkurrera var som helst i världen. 

– Precis som i många branscher, är kundens behov konstant föränderligt och speciellt inom mode. Det är viktigare än någonsin att hålla sig relevant. Lindex är redan inne på en spännande resa, som ett mycket omtyckt varumärke som stärker kvinnor på så många sätt. Jag ser verkligen fram emot att bli en del av denna resa och arbeta tillsammans med de kreativa teamen för att utveckla Lindex varumärke ännu mer, säger han själv i en kommentar. 

1 september börjar Martin Cedergren hos Lindex. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News