Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Modeveteranen återvänder till branschen – här är hennes nya toppjobb

Publicerad: 16 augusti 2021, 11:14

Sarah Krusell blir en del av NA-KD:s ledning.

Foto: Quirbach Photography

Modeveteranen Sarah Krusell återvänder till branschen – och får ett toppjobb hos NA-KD. ”Med sin breda erfarenhet kommer hon kunna bidra med ett 360-perspektiv på vår affär”, säger vd:n och grundaren Jarno Vanhatapio.


Ämnen i artikeln:

Na-kd

LÄS MER: Starkt halvår för NA-KD: ”Kan välja att gå till helårs lönsamhet” 

Efter en avstickare till spelbranschen där hon varit marknadschef för Leo Vegas är Sarah Krusell tillbaka i modehandeln. 

Modeveteranen blir kommersiell- och varumärkeschef för NA-KD och får i den rollen uppgiften att utveckla varumärket ytterligare för att det ska stå ut i mängden. I sin nya roll kommer hon att ingå i ledningsgruppen. 

– Vi har under 2021 fokuserat mycket på att se till att vi har ett robust ledarskap och en organisation som vi är stolta över och vi är nu redo att ta nästa steg. Som ett resultat av detta arbete så känns det fantastiskt roligt att välkomna Sarah Krusell på NA-KD:s resa som vice president för commercial and brand. Med sin breda erfarenhet från olika delar inom modebranschen kommer hon kunna bidra med ett 360-perspektiv på vår affär och vi ser fram emot att fortsätta utveckla NA-KD tillsammans med henne, säger Jarno Vanhatapio i en kommentar. 

Sarah Krusell har bland annat arbetat som inköpare och controller på Kappahl, inköpsansvarig och marknadschef hos Nelly.com, e-handelschef för Gina Tricos och varit vd för ridbutiken Horsemeup. 

– Vi ska vara relevanta och tillföra ett mervärde för våra kunder. Vi vill vara mer för våra kunder än produkterna vi säljer. Vi vill vara våra kunders bästa vän och vill tillföra mer än fashion och beauty i deras vardag. Tjejerna ska känna att vi är med och för dem. Jag är superimponerad och glad för att få jobba med alla kompetenta medarbetare som finns på NA-KD. Det finns ett fantastiskt driv och engagemang som jag hoppas kunna kanalisera från idéer till verklighet genom att bidra med erfarenhet och strategisk riktning, säger Sarah Krusell i en kommentar. 

I sin nya roll hopppas hon kunna få användning av de lärdomar och insikter som hon samlat på sig under avstickaren till spelbranschen. 

– Den ligger långt fram inom datadriven marketing, ett datadrivet arbetssätt i kombination med det unika hantverk som NA-KD är kända för kommer ligga till grund för vårt arbete framåt. 

LÄS MER: Kunderna gillar NA-KD:s second hand-satsning – så många plagg har de lagt ut 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Na-kd

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News