Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Media Markt-profilens nya jobb: ”En ny bransch för mig och det känns väldigt spännande”

Publicerad: 25 april 2022, 09:29

Jenny Pedersén, ny kommunikations- och presschef för Hemköp.

Foto: Pressbild

Jenny Pedersén har skrivit på för Hemköp. Närmast kommer hon från jobbet som kommunikationsansvarig för Mestergruppen. Länge var hon Media Markts ansikte utåt i Sverige. ”Jag har fått väldigt bra intryck”, säger värvningen.


Ämnen i artikeln:

HemköpMestergruppenMedia Markt

Jenny Pedersén klar som ny kommunikations- och presschef för Hemköp. 

– Jag ser jättemycket fram emot att få börja på Hemköp i slutet av maj och vara med och stärka varumärket ytterligare, säger hon i en kommentar till Markets syskontidning Dagligvarunytt

På cv:et finns även motsvarande roller på Media Markt i Sverige, Stiftelsen Svenskt Industridesign, Tradera, Canal Digital och jobb på PR-byrån Prime.

– Dagligvaruhandeln blir en ny bransch för mig och det känns väldigt spännande. Hemköp är för mig ett bolag med en tydlig färdplan där kommunikation är en viktig del. Kombinationen av egenägda och handlarägda butiker är samtidigt unik i dagligvaruhandeln. På Mestergruppen har jag jobbat med handlarägda butiker och på Media Markt egenägda så kombinationen blir intressant.

Hemköps senaste tillskott är från Göteborg men har bott länge i Stockholm.

Inköpen av dagligvaror görs hos handlarägda butiken Hemköp Hornstull.

– Jag är mycket förtjust i ”min” Hemköp i Hornstull. Butiken är rymlig och har ett tilltalande sortiment. För mig är Hemköp matglädje och matinspiration, säger Jenny Pedersén.

Hemköpskedjans marknadschef Ted Bergström är nöjd med värvningen.

– Det är otroligt kul att vi har lyckats rekrytera Jenny Pedersén till Hemköp. Hennes kompetens inom att jobba brett och proaktivt med kommunikation i flera kanaler kommer att stärka Hemköps utveckling. Hemköp är mitt i en utvecklingsfas och jag är säker på att Jenny Pederséns erfarenhet kommer att passa väl in i det arbetet och bidra till den fortsatta positiva utvecklingen.

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev