Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Lagerhaus breddar kompetensen: ”Vi står mer än väl rustade för framtiden”

Publicerad: 9 maj 2022, 07:36

Eric Lundkvist och Charlotte Warnhammar blir en del av Lagerhaus styrelse.

Efter vd-bytet – nu plockar Lagerhaus in ytterligare kompetens i styrelsen. ”Vi står mer än väl rustade för framtiden”, säger styrelseordförande Karl Malmström.


Ämnen i artikeln:

Lagerhaus

I slutet av mars meddelade Lagerhaus att Anette Yngvesson blir ny vd för Lagerhaus, hon tillträder 1 november.  

I dag meddelar kedjan att styrelsen förstärks med ytterligare kompetens. 

Rekryteringarna speglar de fokusområden som är prioriterade för Lagerhaus framöver, e-handel och varumärkesbyggande. 

Eric Lundkvist kan e-handel. De senaste 20 åren har han arbetat med det, bland annat inom MQ Marqet, Miljonlotteriet, KVD och Mat.se. Nu kliver han in i Lagerhaus styrelse. 

– Jag ser fram emot uppdraget med stor tillförsikt. Det är ett starkt och välvårdat varumärke som precis gjort en slags ny- och omstart och där det finns en oerhörd potential framåt, säger han i en kommentar. 

Charlotte Warnhammar har under många år arbetat med operativ kommunikation och marknadsföring, främst inom byråbranschen. I dag är hon varumärkeschef för det europeiska djursjukvårdföraget Anicura. 

– I hela mitt yrkesverksamma liv har jag arbetat med design och koncept samt med att bygga varumärken, både stora och små. På Lagerhus kommer jag till en organisation med ett etablerat och välkänt varumärke med stor utvecklingspotential, säger hon. 

Sedan ägarbytet har styrelsen bestått av delar av ägargruppen med Karl Malmström från Goodfellows Venture som ordförande. Hans kollega Josef Bilek har varit suppleant. Tillträdande vd Anette Yngvesson ingår som representant för ägarna Familjen Yngvesson. 

När man nu ska arbeta mer visionärt och strategiskt väljer bolaget alltså att bredda styrelsen. 

– Jag är så otroligt nöjd och längtar efter att få påbörja arbetet i den nya styrelsen. Med Erics e-handelserfarenhet såväl strategiskt som kommersiellt och operativt i kombination med Charlottas gedigna bakgrund inom varumärkesbyggnad ser jag att vi står mer än väl rustade för framtiden inom dessa två avgörande områden, säger Karl Malmström

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Lagerhaus

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev