Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Intersport ska öka tempot digitalt – plockar in rutinerad spelare i styrelsen

Publicerad: 23 februari 2022, 08:28

När Johan Järnliden kliver in i Intersports styrelse återförenas han med sin tidigare chef, Elgigantens vd Niclas Eriksson.

Foto: Pressbild

Intersport ska öka tempot digital. Som ett led i det plockas Johan Järnliden in i styrelsen. Han är i dag marknadschef för Proffsmagasinet. Tidigare har han haft motsvarande roll hos Sportamore och Elgiganten.

Ämnen i artikeln:

Intersport

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


LÄS MER: Vd:n tippade rätt – så gick matchen för Intersport: ”Viktigast att kunna erbjuda rätt koncept”

Intersport har den senaste tiden tagit stora steg på resan mot att utveckla sitt digitala erbjudande. Nu ska kedjan öka tempot ytterligare och som ett led i det plockas ytterligare kompetens in i styrelsen. 

Det handlar om Johan Järnliden, i dag marknadschef på Proffsmagasinet. 

– Vi är i en spännande fas med högt fokus på kunden och digitalisering. Johan kommer passa perfekt i den fas vi är i nu och tillföra mycket av stort värde, säger vd Pontus Petersson i en kommentar. 

Johan Järnliden har över 20 års erfarenhet av att jobba som marknadschef. Innan Proffsmagasinet har han bland annat arbetat för Sportamore och Elgiganten. För övrigt är Elgigantens vd Niclas Eriksson ordförande i Intersports styrelse. 

– Det ska bli spännande att bidra till Intersports fortsatta resa och stötta den digitala utvecklingen, säger Johan Järnliden själv i en kommentar. 

LÄS MER: Siffrorna visar försäljningsraset för Intersport – lista butik för butik

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev