Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Hon ska vara med och stärka Adlibris varumärke: ”Kommer att vara en stor tillgång”

Publicerad: 15 mars 2022, 08:22

Karin Lindebo blir ny varumärkes- och PR-chef för Adlibris. ”En stor tillgång i vårt pågående arbete”, säger marknadschefen Sofia Söderqvist.


Ämnen i artikeln:

Adlibris

Adlibris har rekryterat Karin Lindebo som ny varumärkes- och PR-chef. Hon efterträder Elias Vieglins som fått nytt jobb hos Electrolux. 

– Jag är väldigt glad över att få in Karin på Adlibris. Hon har lång erfarenhet av att arbeta med PR i olika branscher, vilket kommer vara en stor tillgång i vårt pågående arbete med att stärka Adlibris varumärke på våra olika marknader. Med sin bakgrund är jag säker på att Karin kommer bidra mycket till utvecklingen av vårt varumärke där PR kommer ha en fortsatt viktig roll, säger Sofia Söderqvist i en kommentar. 

Närmast kommer Karin Lindebo från Jung Relations där hon arbetat som senior rådgivare och kundansvarig. 

Under sin tid på kommunikationsbyrån har hon drivit olika kommunikationsuppdrag på global och lokal nivå för varumärken som Ikea, Postnord och Spotify. 

– Det känns fantastiskt kul och spännande att få börja jobba med böcker som är ett stort intresse för mig privat. Jag ser fram emot att bidra i den varumärkessatsning och utveckling som Adlibris just nu befinner sig i, och med hjälp av riktigt bra kommunikation inspirera människor till att hitta sin nästa läsupplevelse, säger Karin Lindebo.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Adlibris

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev