Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Babyworld förstärker teamet: ”Fokus på fortsatt utveckling av bolaget”

Publicerad: 4 november 2022, 08:57

Babyworld forsätter att satsa, både på kompetens och butiker.

Foto: Juliana Falldin/Privat

Senast i september öppnade Babyworld en ny butik, men det är inte bara butiksbeståndet babykedjan förstärker. Nu rekryterar man två nytillskott i rollerna som e-handelschef och marknadschef. ”Inne i en spännande fas.”


Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


De två nya namnen hos Babyworld är Dennis Lundberg i rollen som e-handelschef, och Malin Duberg i rollen som marknadschef.

– Vi är i en utvecklingsfas och därför är det naturligt att vi behöver en e-handelschef och marknadschef som fortsätter den utvecklingen. Jag ser fram emot att arbeta vidare med ett mer odelat fokus på fortsatt utveckling av bolaget, säger Dennis Söderqvist, vd och grundare av Babyworld.

Dennis Lundberg tillträdde i sin roll redan i början av juni. Han senaste uppdrag var hos Cervera och innan dess har han även e-handelsbyrån Panagora.

– Babyworld är ett väl etablerat svenskt företag och jag känner mig stolt över att få bli en del av det. Vi är inne i en spännande fas där jag ser fram emot att ta bolaget till nästa nivå och driva en lönsam tillväxt i en utmanande tid för detaljhandeln, säger Dennis Lundberg i ett inlägg på Linkedin.

Malin Duberg blir Babyworlds första marknadschef, då bolaget tidigare inte haft någon sådan. Denna roll tillsätts i syfte att stärka organisationen och varumärket.

Hon har jobbat på textil- och heminredningsföretaget Himla och har flerårig erfarenhet av bland annat organisationsutveckling, varumärkesarbete och kommunikation.

– I och med skapandet av den nya rollen och den nya avdelningen som jag kommer att ansvara för så kommer vi ha ett ännu större fokus på Babyworlds varumärke, strategier och effektivitet säger hon i en kommentar.

LÄS OCKSÅ: Babyworld öppnar elfte butiken – och laddar för fler: ”Lyxen att fysiska butiker alltid kommer att behövas”

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev