Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Anni Blomster om nya uppdraget: ”Som alltid får man skiva elefanten i bitar”

Publicerad: 25 augusti 2022, 12:11

Anni Blomster ska leda arbetet på Åhléns City i centrala Stockholm.

Anni Blomster är tillbaka i hetluften – och ska leda arbetet på Åhléns flaggskepp, cityvaruhuset i centrala Stockholm. ”Det har gjorts ett fint arbete men det behöver göras mer”, säger hon till Market.


Ämnen i artikeln:

Åhléns

I morse kom beskedet: Anni Blomster, tidigare vd för Ur & Penn och Glitter, blir varuhuschef för Åhléns City. 

– Att få jobba med ett av Sveriges finaste varumärken som nästan alla har en relation till och dessutom med en ägare som är en otroligt stark och driven entreprenör, jag kan nog inte tänka mig en mer spännande roll, säger hon när Market frågar vad som fick henne att tacka ja. 

LÄS OCKSÅ: Ayad Al-Saffar vill ha kortare beslutsvägar – byter ut hela Åhléns ledning

Vilka utmaningar ser du för Åhléns City?
– Som största enhet i kedjan är förväntningarna givetvis höga. Det är avgörande att vi lyckas vända röda siffror till svarta för hela Åhléns ska må bra, men det är för tidigt att säga exakt vilka åtgärder som krävs. Det har gjorts ett fint arbete men det behöver göras mer. Som alltid får man skiva elefanten i bitar, arbeta målmedvetet och prioritera hårt. Målet från ägaren är att göra Åhléns varuhus till en plats dit kunden inte bara kommer för att handla, utan också för en upplevelse och en mötesplats utöver det, säger Anni Blomster. 

Som sagt var, i dagsläget vill hon inte säga vilka åtgärder hon ser framför sig. 

– Det är lite för tidigt att uttala mig om. 

LÄS OCKSÅ: Åhléns nya ägare om storaffären – och ambitionerna framåt: ”Jag vill öppna fler varuhus”

Anni Blomster och Ayad Al-Saffar har arbetat tillsammans tidigare under tio år. Bland annat äger han Ur & Penn där hon var vd. 

– Det ska bli så roligt, säger Anni Blomsters när Market frågar hur det ska bli att samarbeta igen. 

– Vi förstår varandra, tänker ganska lika men kompletterar samtidigt varandra bra. Vi är båda strateger men har också stor förståelse för att det är detaljerna som gör helheten, att varje kundmöte är viktigt och att man har rätt kunderbjudande. Genom att vara nära försäljningsorganisationen kan man vara snabbfotad i att fånga upp behov av både stöd och förändringar som verksamheten utvecklas bäst av, fortsätter hon. 

LÄS OCKSÅ: Experterna om Åhléns-affären: ”En ägare med osentimental inställning”

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Åhléns

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev