Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

På nytt jobb

Åhléns tillsätter ny toppchef – ska vässa erbjudandet inom mode, hem och skönhet

Publicerad: 16 september 2021, 08:41

Ebba Kilman blir ny COO hos Åhléns.

Foto: Alma Westlund

Med erfarenhet av driva förändring och bygga varumärken på bolag som Daniel Wellington och Google ger Ebba Kilman sig i kast med nästa utmaning. Som nyinrättad COO ska hon få kunderna att välja Åhléns.


Ämnen i artikeln:

ÅhlénsGoogleDigitalisering

Varuhuskedjan Åhléns befinner sig på en digital transformationsresa. För att snabba upp arbetet har Åhléns rekryterat Ebba Kilman till den nyinrättade tjänsten
Chief offering officer med ansvar för erbjudandena inom mode, hem och skönhet i samtliga kanaler.

Ebba kilman är ingen novis när det gäller att driva förändring och bygga varumärken. Hon har bland annat varit affärsområdeschef på Goggle och kommer senast från rollen som global CMO på Daniel Wellington. Hon har även haft styrelseposter på Blankens of Sweden och Intersport.

– Åhléns har ett starkt varumärke och det ska bli spännande att vara med och skapa ännu starkare relevans för våra kunder, säger Ebba Kilman som började sitt nya jobb i augusti.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev