Få hela storyn
Starta din prenumeration
Konkurs
Publicerad: 27 april 2020, 09:40
Mystery Shopping-företaget Better Business växer genom att köpa delar av konkursboet efter konkurrenten Daymaker. ”Vi såg en möjlighet att brygga över en period av osäkerhet och samtidigt stärka vår marknadsposition”, säger vd Lina Schölin.
Läs mer: Daymaker i konkurs: ”Viruset slog ner som en yxa i huvudet”
För en månad sedan kunde Market avslöja att kundundersökningsföretaget Daymaker ansökt om konkurs.
– Coronaviruset slog ner som en yxa i huvudet, sa vd Lotta Eriksson till Market då.
Nu står det klart att konkurrenten Better Business köper delar av konkursboet.
– Mystery Shopping är i Sverige en relativt liten bransch och vi känner våra konkurrenter väl. Det är självklart väldigt tråkigt att förlora en god branschkollega. Eftersom även Daymakers kunder är i ett utsatt läge såg vi en möjlighet att brygga över en period av osäkerhet och samtidigt stärka vår marknadsposition, säger Lina Schölin i en kommentar.
Hon sticker inte under stol med att även Better Business påverkas av coronakrisen.
– Vi vill vara rustade när pandemin är över, för egen del och för våra kunder. Våra kunders kunder kommer sannolikt att ändra köpmönster och beteenden och vi behöver finnas där att stötta och bistå med verktyg och beslutsunderlag för att uppnå kundupplevelser i världsklass., säger hon och fortsätter:
– Nu spurtar vi i motvind. Vi har varit verksamma i branschen i 25 år och kommer finnas kvar länge till.