Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Förvärv

Mediejättens satsning på e-handel växer – här är det senaste förvärvet

Publicerad: 22 april 2021, 09:41

Aller medias e-handelssatsning växer – genom förvärvet av My Perfect Day. ”Vi ser en självklar synergi med våra trogna målgrupper”, säger vd och koncernchef Bodil Ericsson Torp.


Ämnen i artikeln:

Lek och hobby

Läs mer: Mediejätten ska fördubbla sin e-handel på två år: ”Finns starka synergier”

Aller media ska fördubbla omsättningen för sin e-handel på två år. När Market intervjuade Bodil Ericsson Torp i februari flaggade hon för att fler förvärv var på gång. 

Nu står det klart att My Perfect Day, som säljer dekorationer och detaljer för bröllop, kalas, baby showers och andra festliga tillfällen, blir en del av satsningen.

– Jag är mycket imponerad över den tillväxtresa som Pauline Grindvall skapat med My Perfect Day på kort tid. Tack vare Paulines driv som entreprenör och hennes fingertoppskänsla för vad kunderna vill ha, har bolaget i dag en unik position på marknaden med sitt starka varumärke, breda sortiment och lojala kundkrets. Genom förvärvet stärker vi vår ställning på marknaden och vi ser en självklar synnergi med våra trogna målgrupper, säger Bodil Ericsson Torp i en kommentar.

My Perfect Day grundandes 2014 I Karlstad. Innan coronapadndemin bröt ut växte bolaget med i genomsnitt 70 procent per år.

Det senaste året har tillväxten bromsats. För att möta det har My Perfect Day breddat sortimentet med produkter inom pyssel och bakning.

– Jag startade bolaget själv i en bokhylla hemma i sovrummet för drygt sju år sedan. Att få vara med om den här tillväxtresan och nu sälja till Aller media känns lite som en saga. Min vision har alltid varit att bolaget ska bli störst i Norden inom sin nisch. Med Aller media som ägare är vi nu definitivt redo att göra verklighet av den visionen. Jag kan inte tänka mig en mer klockren köpare av bolaget, säger Pauline Grindvall i en kommentar.

Hon fortsätter som vd och delägare för My Perfect Day.

De kommande åren planerar e-handlaren för expansion i Norden. Där kan bolaget dra nytta av den kompetens som finns inom Aller media samt den stora målgrupp mediehuset redan har.

– My Perfect Day har hittat en tydlig nisch och ett starkt koncept på en snabbväxande marknad. Jag ser fram emot att arbeta nära tillsammans med Pauline Grindvall och hennes team och gemensamt ta bolaget till nästa nivå, säger Aller medias e-handelschef Fredrik Blomqvist.

Läs mer: Han ska göra Aller Media till en storspelare inom e-handel: ”Nästa fas”

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Lek och hobby

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev