Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Förvärv

Lyko fortsätter spendera – köper hudvårdsmärke: ”En språngbräda”

Publicerad: 1 juli 2022, 07:48

Lyko förvärvar hudvårdsmärke Acasia Skincare.

Foto: Presbild

Lyko gör ytterligare ett förvärv genom att köpa hudterapeuten Annakarin Wahlbergs hudvårdsmärke Acasia Skincare. ”Kommer utgöra en viktig del i vår portfölj av egna varumärken”, säger vd Rickard Lyko.


Ämnen i artikeln:

Lyko

Lyko förvärvar hudvårdsmärke Acasia Skincare, som grundades av Annakarin Wahlberg 2017. 

– Acasia Skincare är vårt första rena hudvårds förvärv och kommer utgöra en viktig del i vår portfölj av egna varumärken. Annakarin har utvecklat ett fantastiskt fint varumärke där vi ser stora möjligheter att skala upp varumärket via vårt ekosystem, säger Rickard Lyko i en kommentar. 

LÄS OCKSÅ: Lyko fortsätter shoppa – köper influencerns bolag: ”Har en enorm potential

Produktserien innehåller i dag tio produkter, där över hälften har prisats. 

– Lyko ser jag som en perfekt köpare då det är ett av de mest banbrytande företagen inom branschen, som alltid ligger i framkant. Det blir en språngbräda för Acasia Skincare, både när det gäller att utveckla ett bredare produktsortiment och stora möjligheter att nå konsumenter i Europa, säger Anna-Karin Wahlberg. 

LÄS OCKSÅ: Lyko investerar i nagellacksbolag: ”Jag ser en stor potential”

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Lyko

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev