Förvärv
Lyko fortsätter spendera – köper hudvårdsmärke: ”En språngbräda”
Publicerad: 1 juli 2022, 07:48
Lyko förvärvar hudvårdsmärke Acasia Skincare. Foto: Presbild
Lyko gör ytterligare ett förvärv genom att köpa hudterapeuten Annakarin Wahlbergs hudvårdsmärke Acasia Skincare. ”Kommer utgöra en viktig del i vår portfölj av egna varumärken”, säger vd Rickard Lyko.
Ämnen i artikeln:
LykoLyko förvärvar hudvårdsmärke Acasia Skincare, som grundades av Annakarin Wahlberg 2017.
– Acasia Skincare är vårt första rena hudvårds förvärv och kommer utgöra en viktig del i vår portfölj av egna varumärken. Annakarin har utvecklat ett fantastiskt fint varumärke där vi ser stora möjligheter att skala upp varumärket via vårt ekosystem, säger Rickard Lyko i en kommentar.
LÄS OCKSÅ: Lyko fortsätter shoppa – köper influencerns bolag: ”Har en enorm potential
Produktserien innehåller i dag tio produkter, där över hälften har prisats.
– Lyko ser jag som en perfekt köpare då det är ett av de mest banbrytande företagen inom branschen, som alltid ligger i framkant. Det blir en språngbräda för Acasia Skincare, både när det gäller att utveckla ett bredare produktsortiment och stora möjligheter att nå konsumenter i Europa, säger Anna-Karin Wahlberg.
LÄS OCKSÅ: Lyko investerar i nagellacksbolag: ”Jag ser en stor potential”