Förvärv
Babyshop växer – med fransk lyx: ”Ett steg mot att bli världsledande”
Publicerad: 20 augusti 2020, 11:41
Babyshop Group har köpt det franska e-handlaren Melijoe, som säker lyxkläder till barn. ”Med det här tar vi ytterligare ett steg mot att realisera vårt mål att bli världsledande”, säger vd och grundare Marcus Tagesson i en kommentar.
Förutom Babyshop ingår sedan tidigare Alex and Alexa, Lekmer och Oil design i gruppen.
Nu växer portföljen med ytterligare ett varumärke när franska Melijoe förvärvas från det belgiska investmentbolaget GIMV samt grundaren Nathalie Genty.
Babyshop Group omsatte över 100 miljoner euro förra året och förvärvet förstärker koncernens position som ledande premiumaktör för barnkläder.
– Det arbete Nathalie Genty och teamet bakom Melijoe gjort har gjort har varit under vår radar i flera år och genom det är tar vi ytterligare ett steg mot att realisera vårt mål att bli världsledande, säger Marcus Tagesson.
Melijoe kommer fortsätta agera som ett enskilt varumärke samtidigt som bolaget kan dra nytta av de fördelar som finns med att vara en del i koncernen.
Grundare Nathalie Genty kommer att följa med på resan.