Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Zalando tillbaka på banan – växte med nästan 25 procent under senaste kvartalet

Publicerad: 28 februari 2019, 08:49

Efter ett utmanande tredje kvartal avslutar Zalando året starkt. Försäljningen steg med 24,6 procent. ”Vår prestation under fjärde kvartalet ger oss självförtroende”, säger vd Rubin Ritter.

Ämnen i artikeln:

ModeEkonomiZalando

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Zalando tappade fart under det tredje kvartalet. Tillväxten landade på, för e-handlaren, måttliga 11,7 procent och förlusten landade på drygt 400 miljoner kronor.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev