Försäljning
XXL:s stora varuhusoffensiv
Publicerad: 15 februari 2017, 08:28
Foto: Lasse Fredriksson
Här är XXL:s aggressiva plan för Sverige. Sportkedjan siktar på uppåt 35 varuhus. ”Vi ser en jättepotential”, säger koncernchefen Fredrik Steenbuch.
HUI:s och SCB:s preliminära detaljhandelsindex visar att sport- och fritidsbutikernas försäljning steg med 5,2 procent i löpande priser i fjol men XXL Sport och vildmark hade en avsevärt starkare utveckling
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.