Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Vegetariskt en snabbväxare förra året

Publicerad: 3 april 2017, 10:08

Foto: Lars Welin

Svenskarna köper allt mer vegetarisk mat enligt nya siffror från Nielsen. ”Det växer snabbast inom dagligvaruhandeln”, säger ÅsaBritt Hermansson, vd för analysföretaget.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorLivsmedel

Färsk vegetarisk mat var den produktgrupp som växte mest inom dagligvaruhandeln under 2016. Den växte med 35,8 procent visar siffror från Nielsen. Hälsobarer växte näst mest med 29,6 procent följt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DagligvarorLivsmedel

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News