Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Svenskarnas nyförälskelse i hemmet har gynnat den tyska byggjätten

Publicerad: 9 april 2021, 08:45

Det ökade intresset för bostaden under pandemin har gynnat Hornbach. ”Vi har haft en mycket positiv omsättningsutveckling i våra fysiska varuhus och än mer i vår e-handel”, säger marknadschefen Andreas Larsson.


Ämnen i artikeln:

ByggHornbachCorona

Under det brutna räkenskapsåret som tog slut 29 februari 2020 omsatte Hornbach svenska dotterbolag 1,9 miljarder kronor, vilket innebar en tillväxt på över 19 procent.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ByggHornbachCorona

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev