Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Svenska säljare fegar ur när det gäller

Publicerad: 28 januari 2014, 07:34

Foto: Lasse Fredriksson

I nästan alla butiker är personalen dålig på att hjälpa kunderna att slå till. En förklaring är att man inte vill vara påträngande. Hur står det till i din kedja? Här är svaren från Daymakers mystery shopping.


En av de stora svagheterna hos de butiksanställda i de stora kedjorna är att de är dåliga på att hjälpa kunderna att bestämma sig för att köpa någonting. Det visar

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News