Få hela storyn
Starta din prenumeration
Försäljning
Publicerad: 16 september 2020, 07:46
Här är styrkebeskedet från Adlibris. I augusti nådde e-handlaren en marknadsandel på 51 procent. ”Vår försäljning nådde all time high”, säger vd Jonas Karlén.
Läs mer: Högtryck på Adlibris lager efter rejäla säljökningar: ”Tagit in extrapersonal”
Enligt de senaste försäljningssiffrorna från branschorganisationen Bokinfo nådde Adlibiris i augusti i en marknadsandel på 51 procent.
Det innebar att bolaget sålde mer än varannan fysisk bok i Sverige.
Under det senaste året har Adlibris arbetat med att förbättra erbjudandet till kund, effektivisera sina processer och lagt ett större fokus på bokförsäljningen.
– Vi är oerhört stolta över det arbete vi har gjort. Redan innan pandemin såg vi att vi var på rätt väg och den riktningen har förstärkts under våren och sommaren. I augusti nådde vår försäljning all time high och vi har aldrig sålt för mer i en enskild månad i Adlibris drygt 20-åriga historia, säger Jonas Karlén samtidigt som han konstaterar att arbetet inte är avslutat:
– Kundnöjdheten fortsätter att öka och vi kommer att fortsätta arbeta hårt med att förbättra kundernas upplevelse bland annat i leveransdelen och genom att inspirera till mer läsning.
Läs mer: Beskedet från Adlibris nya vd: ”Vi ska driva utvecklingen”