Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Stora kunder lyfte Dustin – som tappar konsumentförsäljning

Publicerad: 10 april 2019, 06:27

Dustin växte med 18,1 procent under andra kvartalet, bland annat tack vare ökad försäljning till de stora företagskunderna. Samtidigt sjönk försäljningen till konsument. ”En generellt svag julhandel”, säger vd Thomas Ekman.


Ämnen i artikeln:

HemelektronikEkonomiDustin

Dustins nettoomsättning steg med 18,1 procent till 3 214 miljoner kronor under det andra kvartalet (december 2018-februari 2019). Det starka lyftet beror bland annat på tidigare förvärv. 
Den organiska tillväxten var

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HemelektronikEkonomiDustin

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News