Försäljning
Stenhård match i sporthandeln – här är branschens vinnare och förlorare
Publicerad: 20 oktober 2020, 08:28
Sporthandeln står inför fortsatt tuffa matcher på en allt hårdare marknad med låga marginaler. Nischade aktörer tar för sig och antalet butiker krymper. ”Marknadsunderlaget har inte räckt till åt alla”, säger Lars Palmgren, vd för Team Sportia och Sportringen.
Den traditionella sporthandeln har under de senaste åren rörts om av en rad förändringar:
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.