fredag9 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Stenhård match i sporthandeln – här är branschens vinnare och förlorare

Publicerad: 20 oktober 2020, 08:28

Sporthandeln står inför fortsatt tuffa matcher på en allt hårdare marknad med låga marginaler. Nischade aktörer tar för sig och antalet butiker krymper. ”Marknadsunderlaget har inte räckt till åt alla”, säger Lars Palmgren, vd för Team Sportia och Sportringen.

Ämnen i artikeln:

IntersportSportringenStadiumTeam SportiaSport och fritidEkonomiDigitalisering

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se


Den traditionella sporthandeln har under de senaste åren rörts om av en rad förändringar:

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev