Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Spända muskler online viktig faktor bakom sportvarumärkets lyft

Publicerad: 29 november 2021, 12:37

Casall ökade försäljningen och förbättrade resultatet senaste räkenskapsåret.

Träningsvarumärket Casall växte med 21 procent under det senaste räkenskapsåret. Den växande e-handeln är en viktig faktor bakom lyftet. På två år har omsättningen fyrdubblats.


– Vi är övertygade om att en strategi med en stark egen kanal, i kombination med väl utvalda återförsäljare, är nyckeln till framgång i framtidens retail. Vår egen e-handel erbjuder Casalls kompletta sortiment, med många unika produkter, och det ser vi att våra kunder uppskattar, säger vd Nanna Hedlund i en kommentar. 

Det senaste räkenskapsåret, som tog slut 30 september, omsatte bolaget 276 miljoner kronor, skriver Casall Sport i ett pressmeddelande. En tillväxt med 21 procent. 

Samtidigt har resultatet femdubblats, enligt bolaget. 

Föregående räkenskapsår redovisade Casall Sport ett rörelseresultat på 3,7 miljoner kronor. Nu landade det på över 20 miljoner kronor. 

– Vi har lagt en tydlig strategi som vi konsekvent arbetar mot och det har gett resultat. Samtidigt är det här bara början för vi har under året etablerat Casall hos många prestigefulla återförsäljare, säger Nanna Hedlund. 

Hon berättar att införsäljningen inför 2022 har slagit alla rekord. 

Nanna Hedlund är vd för Casall.

Som sagt var, utvecklingen av den egna e-handeln är en viktig faktor bakom lyftet. Plattformen har byggts om och teamet har förstärkts samtidigt som Casall Sport satsar på nya samarbetspartners och unika produktlanseringar. 

När Nanna Hedlund tillträdde som vd i augusti 2020 var uppdraget att fördubbla omsättningen. Och det arbetet fortsätter. 

Som ett led i det har teamet förstärkts. Ny e-handelschef, sortiments- och inköpschef samt marknadschef har tillsatts. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev