Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Snabbväxarens säljsuccé: ”Kunderna verkar vilja ta igen missad tid”

Publicerad: 20 juni 2022, 07:51

Foto: Daniel Norman

Nätbutiken Care of Carl fortsätter att växa – med lönsamhet. Nu under juni slogs ett nytt rekord. ”Gensvaret för vårt kurerade urval av premiumvarumärken har varit mycket positivt”, säger vd Mathias Ekström.


Ämnen i artikeln:

Care of CarlE-handel

Under helgen passerade Care of Carl för första gången 400 miljoner kronor i omsättning på rullande tolv månader.

”Omsättningen är driven av satsningar såsom internationell expansion men också av en ökad försäljning på det dressade sortimentet på den svenska marknaden”, heter det i ett pressmeddelande.

– Under hösten 2020 tog vi beslutet att flytta till större lokaler för att göra oss redo för att gasa i framtiden. Samtidigt öppnade vi den tyska butiken, och ett år senare öppnade vi för försäljning i resterande europeiska länder. Gensvaret för vårt kurerade urval av premiumvarumärken har varit mycket positivt, vilket gjort att vi lyckats passera 400 miljoner kronor. Vi är också stolta över att fortsatt växa med god lönsamhet, säger Mathias Ekström i en kommentar och fortsätter:

– Efter två år med begränsad tillvaro verkar kunderna vilja ta igen missad tid, framför allt när det kommer till sociala event som student, bröllop och andra festligheter, vilket tydligt återspeglas via den kraftiga ökningen på den dressade delen av vårt segment.

LÄS MER: Magiska siffran som gör din e-handel till kapitalmagnet: ”Kan bli ekonomiskt oberoende 

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Care of CarlE-handel

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev