Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Skincity firar tio år – med rekordförsäljning: ”Inte kunnat föreställa oss”

Publicerad: 11 maj 2021, 07:51

Nu i maj fyller Skincity tio år. Och e-handlaren firade det med att slå rekord under månadens första vecka där försäljningen var bättre än under Black Week.


Ämnen i artikeln:

Hälsa och egenvårdSkincity

Läs mer: Huvudägaren tar över hela Skincity: ”Viktigt område för Axel Johnson”

Det har nu gått tio år sedan Mikael Kjellman och Annica Forsgren Kjellman startade Skincity hemma i villan i Täby.

I dag är bolaget helägt av Axel Johnson, är verksamt på fyra marknader och har 150 anställda.

Förutom att fylla tio är lanserade Skincity i maj ett nytt kommunikationskoncept. Kampanjen, som bland annat inkluderade tv-reklam, gav resultat direkt.

Under första veckan i maj nådde försäljningen nya rekordnivåer.

– Omsättningen under förra veckan översteg 43 miljoner kronor och var därmed mer än 20 procent högre än hela fjolårets Black Week, säger Patrik Bråkenheim, tillförordnad vd.

– Vi har under början av 2021 fortsatt sett en stark tillväxt både vad det gäller nya och befintliga kunder på samtliga våra marknader, men vi hade inte kunnat föreställa oss en sådan anstormning under vårt firande, fortsätter han.

Skincity hoppas nu på fortsatt fin tillväxt under året.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev