torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Sista minuten-prognos: De blir vinnare och förlorare i julhandeln – enligt analytikerna

Julhandeln går in i slutspurten. Vilka blir vinnare? Och vilka blir förlorare? Market har låtit tre tunga analytiker ge svaren.
Läs om:
✓ HUI:s svala julprognos: ”Pengarna ska räcka till annat.”
✓ Historiska tillväxten i december – år för år.
✓ Branschen som går mot strömmen: ”Det sparar vi inte på.”
✓ Butikerna som kan bli oväntat iskalla – trots kylan.
✓ Uppstickaren: ”Känns bra i plånboken och samvetet.”
✓ Kanalens comeback efter pandemin.

Publicerad: 15 december 2022, 12:13

Ämnen i artikeln:

Market InsightsHUIDetaljhandeln

Analytikerna Joakim Wirén, HUI, Anna K. Johansson, TAM, och Fredrik Bergström, frilans, spår vinnarna och förlorarna i årets julhandel.

December är sedan länge detaljhandelns viktigaste period på året och bara vid tre tillfällen sedan 1995 har branschens försäljning backat i löpande priser enligt siffror från Statistiska centralbyrån (SCB):

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev