Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Sephora går på offensiven

Publicerad: 6 november 2015, 09:05

Foto: Pontus Edman

Efter en minst sagt vinglig start flyttar den franska kosmetikkedjan Sephora fram positionerna på den skandinaviska marknaden. ”2017 ska vi vara lönsamma och 2020 ska vi ha etablerat ett 30-tal butiker runt om i Sverige och Danmark”, säger vd Jenni Österlund.


Ämnen i artikeln:

ModeEkonomiButik

Trots att Sephora fortfarande inte nått lönsamhet i Sverige och Danmark är planen att ha etablerat ett 30-tal butiker framme vid 2020.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ModeEkonomiButik

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev