Få hela storyn
Starta din prenumeration
Försäljning
Publicerad: 10 mars 2022, 07:11
Glitterhattar och fjäderboor säljer som smör i mellotider. Hos maskeradkedjan Butterick's har Melodifestivalen seglat upp som den femte viktigaste festsäsongen.
Ämnen i artikeln:
Butterick'sLiksom tidigare år har Butterick's laddat upp med fjäderboor, glitterhattar, konfetti och ballonger inför Melodifestivalen.
– Vi har ett brett sortiment av glitter och glamour och kan erbjuda våra kunder allt som behövs för att skapa rätt festkänsla hemma i tv-soffan, på arenan eller i en schlagerbar, säger Stina Petrini, chef för marknad och affärsutveckling.
Hittills i år har försäljningen av ”melloartiklar” ökat med över 140 procent jämfört med samma period i fjol. Jämfört med 2019 är ökningen 25 procent.
Butterick’s, vars målgrupp är barnfamiljer, är i år sponsor till Melodifestivalturnén.
– Musikfesten är ett format som passar oss och våra kunder perfekt, en glitterfest med maximerad underhållning och bra musik, säger Stina Petrini.
Ämnen i artikeln:
Butterick's