Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Schlagersatsning en tonartshöjning för Butterick's – efterfrågan på glitterhattar rusar

Publicerad: 10 mars 2022, 07:11

Glitterhattar och fjäderboor säljer som smör i mellotider. Hos maskeradkedjan Butterick's har Melodifestivalen seglat upp som den femte viktigaste festsäsongen.

Ämnen i artikeln:

Butterick's

Helen Preutz (tjänstledig)

helen.preutz@bonniernews.se


Liksom tidigare år har Butterick's laddat upp med fjäderboor, glitterhattar, konfetti och ballonger inför Melodifestivalen.

– Vi har ett brett sortiment av glitter och glamour och kan erbjuda våra kunder allt som behövs för att skapa rätt festkänsla hemma i tv-soffan, på arenan eller i en schlagerbar, säger Stina Petrini, chef för marknad och affärsutveckling.

Hittills i år har försäljningen av ”melloartiklar” ökat med över 140 procent jämfört med samma period i fjol. Jämfört med 2019 är ökningen 25 procent.

Butterick’s, vars målgrupp är barnfamiljer, är i år sponsor till Melodifestivalturnén.

– Musikfesten är ett format som passar oss och våra kunder perfekt, en glitterfest med maximerad underhållning och bra musik, säger Stina Petrini.

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev