Försäljning
Satsningen ger resultat – utbyggda Hede Outlet växte med 45 procent
Publicerad: 8 november 2019, 10:30
Hede Outlet ser redan resultat av sin utbyggnad. I oktober ökade försäljningen med 45 procent jämfört med samma månad föregående år.
Ämnen i artikeln:
LågprisLäs mer: Med 15 nya butiker ska Hede Outlet locka fler långväga besökare
– Vi har haft en fantastisk start för nya Hede Outlet, med ett resultat långt över förväntan. På öppningshelgen kom över 50 000 besökare och omsättningen ökade med 65 procent jämfört med samma helg föregående år, säger Per Wallentin, affärsområdeschef för ägaren Via Outlets i Norden.
Outletområdet nyinvigdes 24 oktober. Överlag blev hela oktober en framgång. Omsättningen växte med 45 procent och besökarantalet med 36 procent.
Förra fredagen körde Hede Outlet traditionellt sin egen Black Friday.
Det lockade över 70 000 besökare till området och omsättningen ökade med 14 procent.
– Förra året sprängde vi alla gränser med vår Black Friday och i år ökade vi alltså ännu mer, säger Per Wallentin.
Överlag har 2019 varit ett framgångsrikt år för handelsplatsen. Fram till slutet av oktober hade omsättningen ökat med tolv procent och antalet besökare med sex procent, om man jämför med samma period i fjol.
Läs mer: Laddar för shoppingfest – smygstartar Black Friday med större kalas än någonsin