Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Sämre resultat för Axfood andra kvartalet – den digitala satsningen tynger bolaget

Publicerad: 7 augusti 2017, 12:31

E-handelssatsningen tynger Axfood, vars resultat sjönk i andra kvartalet. Men strategin ligger fast. ”Vi investerar för framtida tillväxt”, säger vd Klas Balkow.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorEkonomiAxfoodHemköpWillys

Axfood uppvisar ett rörelseresultat på 487 miljoner kronor för årets andra kvartal. Det är något lägre jämfört med samma kvartal föregående år (494 miljoner kronor). Rörelsemarginalen blev 4,1 procent, jämfört

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev