Försäljning
Säljlyft för Zalando första kvartalet: ”Tydligt kundfokus”
Publicerad: 2 maj 2019, 05:44
Zalandos omsättning steg med 15 procent under första kvartalet. Samtidigt förbättrades rörelseresultatet. ”Vårt tydliga kundfokus har gett resultat”, säger Rubin Ritter, vd för Zalando.
Zalandos omsättning steg till 1,4 miljarder euro under första kvartalet. Den totala försäljningen på handelsplatsen (GMV, Gross Merchandise Volume) steg med 23 procent till 1,8 miljarder kronor.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.