Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Pressade barnklädkedjan rullar ut second hand: ”Kommer stärka försäljningen”

Publicerad: 31 januari 2020, 07:43

Konsumtionströtta kunder och ett försäljningstapp på nio procent skrämmer inte Polarn o Pyrets vd Nanna Hedlund. Nu möter barnklädkedjan den ökade efterfrågan på hållbarhet med second handförsäljning och färre kollektioner.


Ämnen i artikeln:

ModeSecond hand

Det har varit en trög start på året för barnklädkedjan Polarn o Pyret. För tredje kvartalet på raken sjönk försäljningen och en gissning är att den milda vintern kommer att

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ModeSecond hand

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev