Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Pandemin tvingade Smarteyes att bromsa – nu har kedjan bäddat för fortsättningen

Publicerad: 14 april 2021, 08:23

Foto: Daniel Norman

Under pandemin fick optikkedjan Smarteyes tillfälligt fokusera på annat än tillväxt. Samtidigt bäddar effekterna i form av lägre hyresnivåer och ökad digitalisering för fortsatt expansion framgent, tror kedjans vd Thomas Kusoffsky.


Ämnen i artikeln:

AccessoarerSmarteyesCorona

Liksom många delar av handeln har optikbranschen drabbats av minskad försäljning under pandemin. Optikkedjan Smarteyes med 66 butiker i Sverige är inget undantag.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AccessoarerSmarteyesCorona

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev